Capcalera_altres1
El projecte "Futurs Emprenedors Rurals" arriba a 28 escoles d'arreu de Catalunya
22.06.2018

Futurs Emprenedors Rurals (FER.CAT) és un projecte de cooperació multilingüe (català, castellà, aranès, estonià i anglès) que fomenta les vocacions emprenedores entre l’alumnat de cicle superior d’educació primària posant en valor les oportunitats del seu territori.

FER.CAT neix amb l'objectiu estratègic de despertar el talent emprenedor treballant la creativitat i la capacitat d'innovar; fomentant l’autoconfiança, el pensament crític i la capacitat per resoldre problemes concrets, i facilitant que aprenguin a cercar oportunitats i aprofitar els recursos. Alhora, posa a disposició del professorat materials didàctics i una metodologia de treball per motivar l'aplicació transversal de la competència bàsica: aprendre a emprendre.

Aquest curs escolar 2017-2018 hi han participat un total de 28 escoles arreu de Catalunya
, entre les que es troben l’escola de Ponts, l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer i l’escola Els Planells d’Artesa de Segre, que aquests dies estan presentant els seus projectes d’emprenedoria i rebent els diplomes de participació.

Un dels puntals del projecte són els tutors i tutores de cicle superior que impulsen el projecte en cada un dels centres educatius, per això des del Grup d’Acció Local es treballa molt en la formació, el suport i el seguiment a la seva tasca durant tot el curs.

Per tal que totes les escoles coneguin FER.CAT, el Consorci Grup d’Acció Local Noguera - Segrià Nord, juntament amb els Centres de Recursos Pedagògics, difonen el projecte en trobades dirigides als tutors de cinquè i sisè de primària i als directors d’escola, on expliquen els resultats de les escoles participants i es presenten els materials i la metodologia del FER.CAT, totalment adaptables a les necessitats de cada aula.

Els materials didàctics dels alumnes es divideixen en dos blocs. En el primer bloc, “Quina bona idea”, es presenta l’abella Fer com a fil conductor, es treballa la història d’invents i inventors, i al final l’alumnat entrevista un empresari o empresària de la població, i desenvolupa l’intercanvi per a donar a conèixer el seu territori a una altra escola en català o anglès. El segon bloc, “Els reptes de Fer”, es basa en els reptes que ha de superar l’abella Fer per millorar la gestió del rusc i fer-lo viable. L’alumnat inventa sense cap límit creatiu un producte o servei, factible o no amb la tecnologia actual, elabora el seu pla d’empresa i presenta la seva idea en un segon intercanvi, també en català o anglès.

Actualment s’està treballant per portar a les aules la història d’invents i empresaris dels nostres territoris, empreses que han contribuït a millorar la nostra qualitat de vida, a tenir cura del medi ambient i, sobretot, a la generació d’oportunitats en territoris rurals.

FONT: Consorci Grup d'Acció Local Noguera - Segrià Nord

Comentaris
Tornar Enrere
News_item_thumb_asset
Segueix-nos a Facebook Twitter