Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

"Som rurals, som futur!"

Ctra. Sant Llorenç de Morunys, Km 2
25280 Solsona (Lleida)
T+ 93 653 94 19 | secretaria@arca-dr.cat

En marxa el pla #formacióturismecat

En marxa el pla #formacióturismecat.

El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de la Direcció General de Turisme (DGT) i l'Agència Catalana de Turisme (ACT), ha endegat #formacióturismecat, un nou pla de formació integral adreçat a empreses i entitats del sector turístic català.
Aquest nou pla de formació, en el qual l’àmbit de la transformació digital té un paper clau, està pensat tant per petites i mitjanes empreses com per als grans actors del sector turístic.
En total són 24 cursos, que sumen un total de 350 hores lectives, i que s’impartiran arreu del territori català (Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, Manresa, La Seu d’Urgell, Tortosa, etc.). Tot i que les places són limitades i varien en funció del curs, l’oferta total té una capacitat per a 1.000 persones. Les empreses i entitats afiliades a l’Agencia Catalana de Turisme poden gaudir d'un 50% de descompte en tots els cursos. Les empreses i entitats adherides als programes de marques i segells poden accedir a la formació sense cap cost.
L’oferta formativa, completa i homogènia, s’ha configurat al voltant de tres vectors: innovació, transformació digital i màrqueting digital. En aquest sentit, els cursos s’articulen a través de 3 itineraris formatius: 

  • Itinerari 1: Innovació en producte i servei turístic per donar resposta als reptes actuals en la creació de productes innovadors. S’hi poden trobar cursos com “Design thinking aplicat a la creació de noves experiències en turisme”, “la gamificació com a estratègia d’innovació en turisme” i “com crear experiències familiars accessibles per a tothom”, entre d’altres.
  • Itinerari 2: Transformació digital per facilitar la immersió de les iniciatives turístiques en l'actual dinàmica de transformació digital. S’hi ofereixen els cursos de “Tecnologies digitals que milloren l’experiència del client” i “Analítica i big data: oportunitats de negoci i millora de serveis i eines existents”.
  • Itinerari 3: Màrqueting Digital i comercialització per a una òptima utilització de les noves tecnologies com a instrument de màrqueting. Hi ha tallers de continguts web i xarxes socials, de creació de pàgines web, de posicionament SEM i de reputació en línia, entre d’altres.

Les empreses i entitats que s’inscriguin en aquests cursos tindran l’oportunitat de conèixer les noves tendències i noves oportunitats de negoci del sector, així com obtenir la inspiració necessària per impulsar projectes innovadors i fer treball en xarxa, construint relacions amb persones del sector que poden ajudar a incrementar el volum de negoci i generar notorietat de les entitats i empreses.

FONT: Departament d'Empresa i Coneixement